Grieks pasen.. - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Anita Breimer - WaarBenJij.nu Grieks pasen.. - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Anita Breimer - WaarBenJij.nu

Grieks pasen..

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 April 2008 | Griekenland, Athene

Jassas!..(Hallo!)
Hier gaat alles prima..de zon schijnt gelukkig weer..want afgelopen weekend hadden we typisch Nederlands weer..grijs en regen!..

Afgelopen zondag heb ik pasen gevierd met de mensen waar ik woon. Ik heb een appartement onder Grieken, maar de vrouw is een Belg. Dus kan mijn eigen taaltje ook nog spreken. Ze kwam me roepen om 12 uur..dat ik wel boven mocht komen..maar ik kwam wat later..ik ging ongeveer om 14.00 uur naar boven. Ik kwam daar natuurlijk in een hele menigte..wat een mensen!..Grieken, Nederlanders, Belgen, Australiërs, Duitsers en Oostenrijkers. Ik geloof dat ik ze nu heb gehad! Ze eten en drinken hier de hele dag..ze hebben 40 dagen gevast van vlees en vis..waarvan ze 1 dag vis mogen eten. Zondags komt de hele familie bij elkaar en doen ze lam aan het spit!..Dus hele dag feest..'s middags word er ook gedanst..dus ik heb ook echt de Cretenzer dansen gezien..en wat kunnen sommige mensen het goed zeg!! :O Erg leuk om te zien..ze wouden dat ik ook mee deed..maar ik vind het natuurlijk veel leuker om te zien! ;) Haha..Ik heb deze dag echt genoten..heb het gevoel of ben ik bij hun in de familie opgenomen..erg leuk!!..

Maandag had ik mijn eerste aankomsten op het vliegveld Chania. Spannnend! Want nu stond ik er alleen voor. Jantje (Mijn college Janet) belde om 12.00 uur of ik klaar was..uhh..kom net uit de douche! ;)..Maar ik kon dus met de buschauffeur meerijden naar Chania..anders moest ik met het openbaar vervoer..dus ik snel snel snel en moest nog even langs een hotel..toen ben ik meegereden met de chauffeur..Dus nog even op kantoor gezeten en even gezellig wat gegeten met Jantje!..:) 's Avonds had ik dus mijn eerste aankomst..gelukkig niet heel veel gasten..dus kan ik een beetje inkomen. Maar vind het erg leuk om te doen! :)..

Vandaag mijn eerste meeting gehad..gezellig met de gasten praten..en ze uitleg geven over excursies en het eiland!..Vanavond heb ik ook nog een meeting en moet ik nog even langs een gast van me.

Gister met ik met Margriet van Oad Reizen even wat wezen drinken..was erg gezellig..lag rond 02.15 uur in bed..en we hebben aan de Raki gezeten..ik moet zeggen..dat is heel appart spul! Haha..vanavond gaan we waarschijnlijk even een filmpje kijken en pizza erbij! ;)..

Zoals jullie hebben gemerkt misschien heb ik internet in mijn appartement..dus eindelijk komen er foto's bij!!..

Dikke kus en knuff!

  • 29 April 2008 - 18:35

    Geertje:

    Hallo Anita,

    Hier even een berichtje van mij. ( Moeder van Marga ).
    Wat fijn dat jullie het allebei zo naar jullie zin hebben.
    Wel toevallig dat je Marga gelijk op de eerste dag op Kreta tegen kwam.
    Ja en nu gaat de drukte een beetje komen.
    Dan wordt het ook veel gezelliger of niet?
    Blijf jij ook 7 maanden?
    Nu Anita ik wens je verder een hele fijne tijd toe op Kreta en blijf je volgen via je site.

    Groetjes Geertje,

  • 03 Mei 2008 - 12:05

    Affie:

    hey meid! super dat je er nu fotos bij kunt doen! wat een mooi uitzicht zeg! :) nou leuk dat je ook even een leuk feestje hebt gehad :) de verjaardag van die ouwe was ook wel ff gezellig! hendrik en je vader waren er in de middag en je moeder kwam savonds nog even. ik lag om 12 uur op bed maar mijn ouders pas om half 4! :)

    nou tot het volgende verhaal :)

    xxxjes!

  • 03 Mei 2008 - 16:19

    Pietsje:

    Wat een ontsettent leuk ferhaal! Ben jeloers!

    Doeidoei

  • 03 Mei 2008 - 16:20

    Geraldine:

    Lievelievlie Anita

    Sukses winske fanut fryslan!

    Groetnis Geraldine

  • 03 Mei 2008 - 16:21

    Sytze!:

    Anitaaaa

    Ik ben een fan van jou!
    MEERMEERMEERMEERMEERMEERMEER!!!!!!!!!

  • 04 Mei 2008 - 19:34

    Cheryl:

    Hey anita,
    wat leuk dat je het daar naar je zin hebt.
    Antje heeft donderdag en vrijdag geholpen super leuk.Er is ook een nieuw afwasmeisje ze is wel aardig.Nou ik hoop dat je veel plezier hebt en veel vrienden krijgt daar op kreta.MISS JOU!!!!
    Dikke kus van je liefe nichtje Cheryl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mijn eerste reis

Skiles geven!

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2009

Eind in zicht..

07 Februari 2009

Winter wonderland...

27 December 2008

Liebe leute...

18 December 2008

Nog even..

30 September 2008

Back in town...
Anita

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 57561

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Gran Canaria

21 Maart 2010 - 19 April 2010

Singapore & Australia!

19 December 2008 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: