Pannekoeken.... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Anita Breimer - WaarBenJij.nu Pannekoeken.... - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Anita Breimer - WaarBenJij.nu

Pannekoeken....

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 Juli 2008 | Griekenland, Athene

Hee lieve mensen!..
Hier maar weer us een berichtje uit het warme Kreta..Hier gaat alles nog steeds goed..Het is elke dag weer erg warm..en het werk is nog steeds leuk!..

Het hoogseizoen is begonnen..er komen wat meer gasten..maar ik heb maar 1 vluchtdag..dus ik heb niet het gevoel dat ik het supsrrrr druk heb..maar ik vind het wel lekker zo...

Vorige week maandag had ik luchthaven..en ik wist al voordat ik weg ging dat de vlucht vertraagd was..en maar liefst 3,5 uren..bah..balen..moet je weeeer zo lang op dat stomme kleine luchthaventje je zien te vermaken..maar aangezien ik het al wist..had ik mijn I-pod meegenomen en wat werk wat ik op de luchthaven kon doen. Dus dit had ik even goed bedacht..

Ik heb zaterdag met Esmee pannekoeken gebakken..haha nou..lees en geniet!..
We gingen 's avonds nog even boodschappen doen..want we hadden niks in huis..dus we gaan naar de supermarkt..en we vragen of ze iets hebben om 'pancakes' te kunnen maken..maar ja..de Griekse mevrouw snapte er geen bal van..Dus Esmee heeft haar collega Esmerij gebeld..want die spreekt Grieks..waarna we kon vragen of ze iets had om 'Crepas' te maken. Het Griekse woord voor pannekoeken. En ja hoor..ze komt aan met een doosje..en zegt..You have to make it by yourself..
He shit..moeten we het zelf ook nog maken..nou ja..goed..eieren meegenomen..en melk..
Goed..aangekomen bij Esmee..even wat drinken..en aan de slag..hmm...Hoe maken we de pannekoeken..even lezen..SHIT!..Griekse beschrijving..hmm..er staat iets met
3..dat zullen wel 3 eieren zijn..er staat iets met 300 ml...dat zal wel de melk zijn..en daarna staat er nog iets met 400 ml..hmm..geen idee?? Laten we dat maar overslaan..
Dus we doen het meel in een pan met 3 eiren en 300 ml melk..en roeren maar!..Toen Anita aan het roeren was..kwamen we erachter dat de sticker nog op de pollepel zat..dus extra smaakjee..oeps! ;)
Anita zegt tegen Esmee...Esmee..ik denk dat we brood maken..er zaten allemaal klonten in..typisch Griekse pannekoeken zei Esmee..dus we bleven maar doorgaan..Maar ja..het leek wel pap..dus we gooien er nog een ei bij..en nog wat melk..en nog maar verder roerennn!!..Op een gegeven moment..toch nog allemaal klonten..nou laten we het maar proberen..
Dus we gooien het beslag in de pan..en ging wel goed..op een gegeven moment komt Isabel van Sunweb binnen..die ziek op bed lag met oorontsteking..en die zegt heel droog..hmm er zitten allemaal klonten in het beslag..dus Esmee zegt weer heel droog..oh valt wel mee..en ik zeg er achter aan..het zijn er maar 5 ofzo..terwijl de hele pan vol lag met klonten!..Al met al hadden we alle pannekoeken klaar en gingen lekker buiten zitten..
En ja hoor..pannekoek met stroop..en ze waren heeeeel goed te eten!..Ik denk dat de klonten de smaak hebben gemaakt!..

Isabel had haar teenslippers aan die avond..maar ze had ook sokken aan..het leken normale sokken..dus ik zeg heel droog..Isabel..hoe heb jij die teenslippers nou aan..vind je dat lekker zitten..dat ding tussen je tenen in je sokken..dus Esmee begint keihard te lachen en die kwam niet meer bij!..Maar ze had sokken waar de teen los in was..en de rest aan elkaar..speciaal sokken voor teenslippers dus..ideaal..Esmee heeft het er nu nog over dat ik zo'n droge opmerking maakte! :P..Tja ik was toch even benieuwd..

Na het pannekoeken bakken, eten en wat gezelligheid waren we er eigenlijk wel klaar mee..Isabel is weer terug gekeerd naar haar bed..en Esmee en ik hebben een rondje Rethymnon gereden en daarna zijn we lekker naar huis gegaan..dit was de eerste zaterdagavond in tijden dat ik om half 1 op bed lag..Normaal gaan we wel door tot 5 a 6 uur..en dan sta ik om 9 uur weer heilig met mijn uniform aan om bezoekjes af te leggen..maar goh..wat fijn om je op een zondag een keer fit te voelen!

Nou..dit was denk ik wel weer een leuk..spannend verhaal..haha..Verder gaat het goed..en heb ik voor 90 % besloten dat ik eind september naar huis kom..nog niks is zeker..maar ik denk het bijna wel..lekker weer mijn eigen bedje..ik heb hier ook een lekker bedje hoor..maar ja..je eigen bed is toch heilig!..

Hieronder staan nog een paar foto's en filmpjes van ons pannekoeken feestje..

Dikke kus...

  • 15 Juli 2008 - 13:34

    Geertje Moeder Petra:

    Hallo Anita,

    Jammer dat we je vorige week niet hebben getroffen op Kreta.
    Had het wel leuk gevonden om een lemster op Kreta te zien.
    Petra en Wendy komen morgen nacht weer thuis.
    Wij gaan 1 september nog een keer naar Kreta misschien zien we dan wel een keer.
    Marga moet tot eind oktober op Kreta blijven.
    Fijn dat jij het ook zo naar je zin hebt.

    Groetjes Geertje,


  • 15 Juli 2008 - 16:31

    Joukje:

    Hee Anita!!

    Wat leuk om je verhaal even te lezen, heb er nu weer even tijd voor ;).. en ook nog lekkere pannekoeken met stroop hahaaa...

    Ik ben weer op veilige bodem in Nederland sinds zaterdag. Heerlijk hoor.. Lekker weer thuis, eigen bedje inderdaad :D Heb een hele mooie reis gehad afgelopen weken trouwens! Veel gezien en meegemaakt en nu lekker lemsterweek vieren :P..

    Geniet ervan meid!

    Kusje

  • 15 Juli 2008 - 17:34

    Mam:

    ik zou maar patent aanvragen voor dat recept.

    groetjes aan esmee en dikke kus.

  • 16 Juli 2008 - 13:55

    Af:

    haha nou ik denk toch maar weer ff kijken of je hier ook een verhaal hebt want we hebben volgens mij bijna dagelijks wel contact! maar toch weer even je verhaal lezen :) leuk! pannekoeken bakken haha altijd een verassing hoe het eruit komt te zien!! haha! weer leuke foto's en filmpjes erbij :) nou we typen :) :P

    groetjes!!!

  • 16 Juli 2008 - 14:51

    Annet:

    Hee meis!!!

    Lijkt mij goed eind september... hahaha! Ben ik bijna met verlof dus kun je mooi bij mij op de koffie komen! Mooi man! Tot typs!

    Kus, Annet

  • 18 Juli 2008 - 01:28

    Nita:

    Hé Schlammpe!!

    Kwam toevallig dit web-adres tegen op papiertje en heb in mijn nachtdienst je site eens goed bestudeerd!

    Je ziet er mega-geil uit in je blauwe pakje hoor! Toch loop ik liever in S&F blauw geloof ik.

    Ennu... veel verhalen over meetings, transfers, en excursies, maar hoe zit het met de mannen???

    Geniet er maar lekker van. Hier ist allemaal regen, regen en regen. Veel plezier nog en groetjes van Nita!!!


  • 18 Juli 2008 - 19:18

    Fransiska:

    Jooo Anita!!
    Wat heb jij het super lekker daar zeg...mmmm..echt top!! Lekker kleurtje!! Heel veel plezier nog en leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien!
    Liefs Fransiska

  • 24 Juli 2008 - 18:08

    Elly:

    Hoi anita
    Fijn om weer je verhaal te lezen ,die pannekoeken met klonten was dat echt te eten? volgens mij niet.Die stroop heeft het lekker gemaakt.
    Leuke foto,s en
    meid wat ben je bruin heel mooi.
    het is nou lemsterweek dus lekker druk in de lemmer en gezellig. maar jij verveelt je ook niet je hebt het daar fijn houden zo! dikke kus Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mijn eerste reis

Skiles geven!

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2009

Eind in zicht..

07 Februari 2009

Winter wonderland...

27 December 2008

Liebe leute...

18 December 2008

Nog even..

30 September 2008

Back in town...
Anita

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 57561

Voorgaande reizen:

05 Februari 2011 - 01 Juli 2011

Gran Canaria

21 Maart 2010 - 19 April 2010

Singapore & Australia!

19 December 2008 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: